Nordic Laces
Forsendelse fra 20,- kr. Hurtig ekspedition - Alle ordrer afsendes indenfor 48 timer Du har altid 30 dages fortrydelse

Salgs- og leveringsbetingelser


Handelsbetingelserne er gældende for bestillinger og online køb på nordiclaces.dk.
Vi anbefaler, at du ser nedenstående betingelser igennem, inden du handler hos os, således at du er bekendt med dine rettigheder, forpligtelser osv. 

Ved køb fra Nordic Laces skal du acceptere vores handelsbetingelser.

Nordic Laces – Snørekompagniet administreres af
WebProfil.dk v/Kenneth Andersen
Ankerhusvej 73, DK-2680 Solrød Strand
Tlf: + 45 5244 5246
E-mail: kontakt@nordiclaces.dk 
CVR.nr. 18807297

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Priser og levering 
Alle priser er inklusive 25% moms. Alle beløb vises i DKK (danske kroner).
Priser er gældende på bestillingstidspunktet og fremgår af din ordre.
Fragtpriser:
Post Nord alm. forsendelse: 20,00 kr.
Post Nord Quickbrev: 30,00 kr.
Post Nord hjemmelevering: 60,00 kr.
Post Nord pakkeshop: 40,00 kr.
DAO hjemmelevering: 30,00 kr.
DAO pakkeshop: 35,00 kr.

Fragt- og leveringsomkostninger fremgår af indkøbskurven inden køb.

Din ordre sendes som Quickbrev (ekspress) med mindre anden leverings form vælges. Der kan påregnes levering indenfor 1-2 dage.
Post Nord Hjemmelevering eller Post Nord Pakkeshop 1-2 dages levering.
Du kan også vælge at betale for levering med DAO. Leveringstid 1-4 dage. Levering sker til adressen eller til nærmeste pakkeshop hvis dette vælges. Hvis forsendelse ikke kan afleveres kan den afhentes i nærmeste pakkeshop.
Leveringstiden til Skandinavien bortset fra Danmark er 3-6 dage. Udenfor Skandinavien 6-10 dage.
Vi afsender enhver bestillinger indenfor max. 48 timer dog bestræber vi os på, at de afsendes indenfor 24 timer. Ordre modtaget inden kl. 12:00 forsøges at blive afsendt samme dag.

Bestilling
Efter afgivelse af en bestilling vil du modtage en bekræftelse i din e-mail. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor et par timer anbefales det at du tager kontakt til os.
Når vi har afsendt din bestilling vil du modtage en e-mail herom. Hvis du efterfølgende ønsker en kopi af din bestilling bedes du sende os en mail på salg@nordiclaces.dk

Betaling/-betalingsmetoder
Du kan foretage onlinebetaling med VISA-kort, VISA-Dankort, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro eller via MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi benytter ePay (Bambora) Payment Solutions som betalingsformidler.
Vi hæver først beløbet fra din konto når vi afsender din bestilling.
BEMÆRK Ved alle betalinger vil WebProfil.dk fremgå som modtager, idet WebProfil.dk sørger for alle transaktioner og køb via nordiclaces.dk.

Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dine kortoplysninger kan derved ikke aflæses udenforstående. Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de oplyste personlige oplysninger er korrekte.

Fortrydelsesret og returnering
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til salg@nordiclaces.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 20,- kr.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:
Nordic Laces, Ankerhusvej 73, 2680 Solrød Strand, Danmark.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Ved handel med Nordic Laces har du 2 års reklamationsret hvilket betyder, at du enten kan få produktet repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Det vil afhænge af den konkrete situation. Betinget herfor er, at reklamationen er berettiget, og at manglen/fejlen ikke er sket som følge af fejlagtig brug af produktet eller skadeforvoldende adfærd.
Ved reklamation beder vi dig sende os en mail på salg@nordiclaces.dk

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Nordic Laces, Ankerhusvej 73, 2680 Solrød Strand, Danmark.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale og handle med Nordic Laces, skal du oplyse følgende:
Navn Adresse Telefonnummer E-mail

Registrering og videregivelse af dine personoplysninger sker udelukkende med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos nordiclaces.dk (WebProfil.dk) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på nordiclaces.dk er WebProfil.dk.

Oplysninger afgivet til nordiclaces.dk videresælges på ingen måde til tredjemand, og ingen personfølsomme oplysninger registreres.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: salg@nordiclaces.dk.  

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kenneth Andersen, Nordic Laces. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk < href="https://www.naevneneshus.dk" target=2>www.naevneneshus.dk

 Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Firmaoplysninger
Nordic Laces / Snørekompagniet
WebProfil.dk v/Kenneth Andersen (enkeltmandsvirksomhed)
Den daglig drift varetages af Majken Høierup

Adresse: Ankerhusvej 73, DK-2680 Solrød Strand, Danmark
CVR.nr. 18807297
E-mail: kontakt@nordiclaces.dk
Telefon: +45 5244 5246

Bankoplysninger: Nordea Solrød Afd. Reg.nr: 2360 Konto: 2551 659 510

Nordic Laces / Snørekompagniet er etableret 2014.
Webshoppen er åben 24 timer i døgnet. Vi modtager løbende ordrer og afsender varer løbende.
Ved kontakt opfordrer vi til at der sendes en e-mail som vi bestræber os på at besvare hurtigst muligt. Vi tager imod telefonbesked på vores telefon, og besvarer disse hurtigst muligt.
Telefontid er alle hverdage mellem kl. 11:00 og 15:00.


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13-08-2021

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Nordic Laces / Snørekompagniet
Ankerhusvej 73
2680 Solrød Strand
E-mail: salg@nordiclaces.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Formularen kan også hentes som PDF fil her: https://nordiclaces.dk/standardfortrydelsesformular.pdf



Information og services


Fortrydelse

Du har altid 30 dages fortrydelse

Forsendels

Fragtpriser fra 20,- kr.

Hurtig ekspedition

Alle ordrer afsendes indenfor 48 timer

Sikker betaling

Secure Online Shopping
24 timer / 7 dage om ugen


Se også vore handelsbetingelser her

SNØREBÅND BETYDNING OG FORKLARING

Snørebånd
Et snørebånd er en snor der benyttes til at stramme en sko, således at den holdes fast på foden. Det praktiske ved et snørebånd er, at det hurtigt kan strammes såvel som løsnes alt efter behov, ved hjælp af en sløjfe. På hver ende af et snørebånd sidder som regel en lille dup (snørebåndsdup), der sikrer, at snørrebåndet ikke trevler.

Snørebåndsdup
En snørebåndsdup er en lille plastic- eller metaldup, der sidder for enden af et snørebånd. Duppen forhindrer snoningerne på båndet i at gå op og gør det lettere at føre snoren gennem øjerne. En episode af Phineas og Ferb handler om snørebåndsdupper (engelsk: aglets – et ord der stammer fra gammel fransk). Tilsvarende dupper benyttes på tovværk.

Kilde: Wikipedia, den frie encyklopædi

Nordic Laces Om Snørebånd